Afbeelding

Avalex geeft antwoord op vragen over nafactureren grofvuil

Actueel 2.488 keer gelezen

Pijnacker-Nootdorp - Afvalinzamelaar Avalex heeft inmiddels een groot aantal openstaande facturen voor het ophalen van grofvuil verzonden. Toch zijn er nog enkele vragen. Een woordvoerster van het bedrijf schetst duidelijkheid.

Er zijn mensen die een grofvuilafspraak hebben gemaakt en nu een factuur hebben ontvangen, maar er zijn ook mensen die een grofvuilafspraak hebben gemaakt en géén factuur hebben ontvangen. Hoe kan dit? "Dit kan kloppen, omdat in eerste instantie alleen de grofvuilafspraken die in 2017 hebben plaatsgevonden, zijn nagefactureerd. In overleg met de gemeente wordt later gekeken of ook de grofvuilafspraken uit 2016 worden nagefactureerd."

Op de factuur staat niet wanneer de grofvuilafspraak heeft plaatsgevonden. Waarom is deze informatie niet verstrekt? "Om de kosten van verwerking zo laag mogelijk te houden, zijn de rekeningen niet per separate factuur maar in briefvorm gestuurd. Hierbij is gekozen voor een standaardisering in plaats van maatwerk per brief. Diegenen die gebruik hebben gemaakt van de haalservice, zullen zich dat normaliter ook wel herinneren."

Avalex raakte dit jaar in opspraak toen bleek dat al meer dan een jaar geen rekeningen meer werden gestuurd voor het ophalen van grofvuil. Volgens het bedrijf was dit niet mogelijk vanwege softwareproblemen. Het bedrijf maakte onlangs bekend dat deze problemen zijn opgelost en er alsnog facturen worden nagezonden. Inwoners zijn verplicht deze binnen dertig dagen te betalen.

Uit de krant