Afbeelding

Een nieuw logo voor het moderne Hoeve Biesland

Actueel 919 keer gelezen

Delfgauw - Hoeve Biesland is de afgelopen jaren ontwikkeld van een melkveehouderij in een coöperatie met een winkel, bakkerij, slagerij, moestuin, hulpboeren, landschapsbeheer, rondleidingen & evenementen. Het werd daarom tijd voor een nieuw logo, een andere huisstijl en een nieuwe website.

Het kleurrijke, vriendelijke oude logo heeft plaats gemaakt voor een abstract beeldmerk. Hier is van alles in te zien, maar wat Hoeve Biesland betreft staat het moderne logo voor werken in een gesloten kringloop samen met mens, dier en natuur.

De boerderij heeft gekozen voor transparante en oprechte communicatie en marketing. Termen als 'ambachtelijk' en 'eerlijk' die vandaag de dag nogal eens ten onrechte gebruikt worden, laten ze zoveel mogelijk achterwege. Hoeve Biesland geeft consumenten graag vertrouwen in lokaal en duurzaam geproduceerd voedsel door te laten zien waar ons eten vandaan komt en hoe er wordt gewerkt aan producten die smaakvol, verantwoord en veilig zijn.

Telers, boeren en samenwerkingspartners uit de omgeving worden op de nieuwe website voorgesteld aan het publiek en in één oogopslag is te zien uit welke verschillende onderdelen de boerderij bestaat. De foto's geven de sfeer op de boerderij mee terwijl in begrijpelijke taal wordt uitgelegd waarom deze boerderij kiest voor duurzaamheid en wat je mag verwachten als je producten van Hoeve Biesland koopt.

Ook verpakkingen van producten en het nut van bepaald verpakkingsmateriaal is onder de loep genomen. Als het kan worden producten onverpakt verkocht, maar is er toch verpakking nodig dan wordt er gekozen voor glas of ander doorzichtig materiaal. Zo kunnen consumenten zien wat ze kopen en spreekt het product, de versheid en de kwaliteit ervan voor zich. Geen misleidende foto's en geen onbegrijpelijke vaktermen op de ingrediëntenlijst. Kortom: Hoeve Biesland is klaar voor de toekomst en iedereen mag daarvan meegenieten!

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant