Erwin Steendam in de straat waar ze blij zijn met de nieuwe Action. Voorheen liep daar bijna niemand, nu is het er zo druk dat ook de andere twintig winkels in deze straat er voordeel van hebben. Foto: Sander de Hollander
Erwin Steendam in de straat waar ze blij zijn met de nieuwe Action. Voorheen liep daar bijna niemand, nu is het er zo druk dat ook de andere twintig winkels in deze straat er voordeel van hebben. Foto: Sander de Hollander

Erwin Steendam: "Parade zit weer in de lift: ruim twintig  procent meer bezoekers!"

Actueel 1.697 keer gelezen

Nootdorp - Het gaat sinds de zomer weer een stuk beter met winkelcentrum Parade. Het aantal bezoekers is toegenomen met 20 procent. Dat komt o.a. door de komst van Action in de straat die tot de komst van Action 'een dode hoek' was geworden met veel leegstand en weinig loop.

De aantrekkingskracht van Action met zijn 1000 vierkante meter grote winkel zorgt er voor dat de plusminus twintig andere winkels in deze staat ook veel meer aanloop hebben. "Iedereen profiteert er van mee", zegt Erwin Steendam, de eigenaar van Jumbo en tevens de woordvoerder en penningmeester van de winkeliersvereniging Parade. 

Behalve de komst van Action is ook de uitbreiding en facelift van de supermarkten een goede zet geweest. Albert Heijn is totaal vernieuwd en gemoderniseerd. Lidl is vernieuwd en uitgebreid van 700 naar 1000 meter en de Jumbo is van 1100 naar 1600 vierkante meter gegaan en tegelijk totaal vernieuwd. Er is nu een Jumbo 2.0 die aan het strijden is voor de titel: Beste Jumbo van Nederland. 

Erwin Steendam zegt dat de omzet nu al met ongeveer twintig procent is toegenomen, terwijl veel mensen nog moeten wennen aan de routing in de nieuwe winkel. Iedereen vindt de winkel prachtig maar klanten vinden het ook belangrijk dat je de boodschappen een beetje eenvoudig kunt vinden. Steendam merkt nog op dat een Jumbo en een Lidl naast elkaar meer mensen trekken dan een Jumbo en een Lidl apart. Het bewijs dat je het samen en met elkaar moet doen in zo'n winkelcentrum. Hoe groter en breder het aanbod in totaal is, des te beter is het voor iedere winkel op zich.

Erwin Steendam zegt dat De Parade er nog niet is. Er staan nog een aantal kleine panden leeg, maar de eigenaresse van het winkelcentrum is hier actief mee bezig. Door de facelift en de pushup van Parade en door het aantrekken van de economie is er weer belangstelling voor de uiteenlopende panden. Steendam zegt dat bijv. een parfumerie nog ontbreekt en dat een ready to eat gelegenheid  best nog wenselijk is. 

De Jumboman zegt er meteen bij dat de ontwikkeling 'alles via internet' alweer achterhaald is. Het is nu veel meer een en-en-verhaal van bricks en clicks. Stenen en muisklikken. Een nieuwe trend is ook dat internetwinkels besluiten om ook een fysieke winkel te openen: van clicks alleen naar clicks en bricks is dat. 

Kort en goed: Parade zit weer in de lift en er is goede hoop bij de winkeliersvereniging dat het mooie winkelcentrum straks weer helemaal of bijna helemaal volgeboekt is met een grote variëteit aan winkels die met elkaar voortdurend ook gezamenlijke activiteiten organiseren om de boel levendig en aantrekkelijk te houden. Houd deze krant in de gaten voor de aankondigingen! 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant