Bijna halve ton via Dirk voor borstkankeronderzoek
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227763&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=telstar-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=263,264" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo telstar-online.nl

Bijna halve ton via Dirk voor borstkankeronderzoek

  •   2556 keer gelezen   Actueel

Voor het zevende jaar op rij hield supermarktketen Dirk van den Broek een inzamelingsactie ten bate van Pink Ribbon. Van begin oktober tot begin december konden er in alle vestigingen statiegeldbonnen gedoneerd worden voor borstkankeronderzoek. Onlangs is de cheque met het eindbedrag van bijna 50.000 euro overhandigd. Hiermee kan Pink Ribbon meer onderzoek op het gebied van borstkanker realiseren.

Relatiemanager Willemijn van den Berg kreeg de cheque met de opbrengst van de actie overhandigd van Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek. Willemijn van den Berg: "Helaas krijgt in Nederland 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker. Dat zijn jaarlijks meer dan 17.000 diagnoses. Met deze geweldige donatie financieren we nieuwe onderzoeken en projecten, waardoor onder andere behandelingen beter worden. We bedanken Dirk en natuurlijk alle klanten die hun emballagebon hebben ingeleverd!"

Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel de juiste behandeling en optimale begeleiding én een beter en langer leven voor iedere borstkankerpatiënt. Pink Ribbon heeft inmiddels meer dan 200 onderzoeken en projecten gefinancierd. Pink Ribbon is onderdeel van KWF Kankerbestrijding: www.pinkribbon.nl. Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 121 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl. De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Deze groep heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op: www.detailresult.nl.

De Pink Ribbon-actie van Dirk was landelijk en daarom was het best bijzonder dat de cheque in Pijnacker werd uitgereikt. Daar staat de nieuwste winkel die sinds een maand of vier draait onder leiding van supermarktmanager Ron Zuyderwijk. De winkel heeft een goede start gemaakt en het hoofdkantoor is tevreden over de resultaten, maar het moet wel meer en beter, zegt Zuyderwijk. De grote baas Marcel Huizing kan het daar alleen maar mee eens zijn. Hij is een directeur die niet te vaak op kantoor wil zitten, maar voortdurend op de winkelvloeren een kijkje gaat nemen om zelf te ervaren hoe het gaat en wat er beter kan. Hij laat zich graag voeden met informatie en ervaringen van onderop. "Ik probeer alle 121 winkels zo af en toe te bezoeken. Dat valt natuurlijk niet mee, omdat het er steeds meer zijn geworden."

Marcel Huizing is het voorbeeld van iemand die als jonge jongen in het magazijn is begonnen en zich heeft opgewerkt tot wat hij nu is: de man die 121 winkels en 13.000 man/vrouw medewerkers 'onder zich heeft'. Al is dat helemaal geen uitdrukking waar hij van houdt. Hij zegt veel liever dat die 13.000 mensen het samen voor elkaar krijgen. Dirk van den Broek is van oudsher een no nonsens familiebedrijf van aanpakkers. De oude Dirk van den Broek leeft nog en gaat ondanks zijn minimaal negentig jaar net als Marcel ook graag langs 'zijn' supermarkten met een notitieblokje om te horen hoe de vlag er bij hangt. Ook in Pijnacker schijnt hij al 'voorbij gekomen te zijn' met zijn Bentley.

We spreken af met de manager, dat meteen belt zodra de oude baas er nog eens is, zodat we hem kunnen ontmoeten, de oprichter en de eerste supermarkteigenaar van Nederland. Moet een boeiende man zijn: toen ze bij Appie nog kruideniers waren, ontwikkelde Dirk zich tot supermarktman waar de mensen zelf hun boodschappen bijeen gingen garen.

Dirk van der Broek is natuurlijk een commercieel bedrijf waar geld verdiend moet worden om te kunnen blijven bestaan, maar het is ook een sociaal bedrijf in de zin dat de medewerkers oog hebben voor elkaar en het bedrijf de medewerkers koestert en ze goede mogelijkheden geeft voor scholing en doorgroei. Het mooiste voorbeeld is de CEO zelf. Op zijn 22ste begonnen op de werkvloer en nu op zijn 41ste de hoogste in rang. En toch relatief eenvoudig gebleven zo te zien! Geeft overal normaal antwoord op zodat we van dit verhaal iets meer konden maken dan het keurige persbericht dat als welkome basis diende!


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227763&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=telstar-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=263,264" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9767773&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=telstar-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=263,264" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227765&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=telstar-online.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=263,264" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>