Afbeelding

Klachten komen van bewoners zelf: "Onzin", zegt buurtbewoner

Actueel 762 keer gelezen

Nootdorp - Julian Van der Gaag uit Nootdorp was vorige week met stomheid geslagen: maar liefst twee waarschuwingen kreeg hij voor foutparkeren aan de Zuster Gerarduslaan.

"Er is hier geen parkeerplaats voor handen. Wij staan al twaalf jaar met zijn allen op een grasstrook geparkeerd, omdat het gewoon niet anders kan, maar nu is er ineens een probleem", zo vertelde hij aan onze redactie.

De gemeente laat in een reactie weten: "Er zijn door onze BOA inderdaad een aantal waarschuwingen voor fout parkeren uitgedeeld op de Zuster Gerarduslaan. Er werd daar gecontroleerd omdat er klachten binnen zijn gekomen van bewoners over fout parkeren. Bij waarschuwingen wordt eerst gekeken of het waarschuwen de problemen oplost. Zo niet, dan wordt de betreffende locatie besproken met handhaving, verkeer en de politie. Waarbij ook besloten kan worden tot het uitschrijven van bekeuringen", aldus een woordvoerder.

Enquête
Julian vindt de reactie van de gemeente zeer opmerkelijk. "Onzin, er zijn helemaal geen klachten van buurtbewoners", zegt hij stellig. "Laat de gemeente maar een enquête houden, want ik geloof er helemaal niks van", zo zei hij afgelopen zaterdag.

Parkeerdruk
De gemeente houdt echter voet bij stuk: "Er zijn klachten van bewoners binnengekomen over foutparkeren daar, dat is de input die we gekregen hebben, van de mensen die erover geklaagd hebben dus. Daarna is de controle uitgevoerd. Er heeft zich bij ons nog niemand gemeld met parkeerproblemen door parkeerdruk. Dus er is ook geen aanleiding geweest om daar met bewoners gesprekken over te voeren."

Parkeerdienst Zoetermeer
Tot slot vindt de Nootdorper het belachelijk dat de controles worden uitgevoerd door een parkeerdienst uit Zoetermeer. "Als je klachten hebt moet je naar Zoetermeer bellen, maar ik woon in Nootdorp, toch of niet?" 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant