Nieuws uit Pijnacker-Nootdorp - ,

Meisje Klapwijkseweg overleden

29 maart 2012 9:25 | 36645 keer bekeken | Nieuws » Actueel

DOSSIER Het meisje dat woensdagavond 30 maart 2012 werd aangetroffen in een bos aan de Oude Klapwijseweg, heeft zelfmoord gepleegd. Dit bevestigt de politie.

Het meisje was slechts 13 jaar en zat sinds kort op het Stanislas College in Pijnacker. De treurige zaak kreeg landelijke aandacht door een geruchtenstroom op internet. Problemen op school en in de privésfeer zouden Livia tot haar trieste daad hebben gebracht, zo zeggen vrienden van het meisje. Volgens sommigen werd ze erg gepest. 

Dossier

40 reacties op dit bericht

JeanPaul van Rijn
18-5-2012 22:15:53

Als er eerst wil ik de ouders,broer,familieleden,vrienden, directie van de school docenten,medeleerlingen en iedere betrokkene, Condoleren met overlijden van Livia van Beelen(13 jaar) 28 mei 2012 heel Nederland is diep getroffen en heeft iedereen geraakt Vele vragen blijven onbeantwoord voor altijd in ons hart We vergeten je nooit meer Je blijft altijd mij gedachte waar dan ook

M Zuiderwijk
4-4-2012 23:56:34

Dorpsbewoner ik ben het helemaal met je eens !

Zjanette
1-4-2012 8:00:42

@Cruijff. Mooi stuk zeg. Mag van mij zo de krant in. Heel goed!

Hertogjan
31-3-2012 11:06:36

@dorpsbewoner, sorry dat ik het verkeerd gelezen hebt! Ik heb spijt!

F.Palgier
31-3-2012 10:16:02

Dat heb je goed verwoord Roland ! Verder wens ik familie en bekende van het meisje heel veel sterkte met het verlies.

dorpsbewoner
31-3-2012 7:49:32

oeps... was wat vergeten :-)...dit gaat dus alleen over het media internet waar ik het over heb. vroeger ging je buiten spelen met stoeprandje of weet ik wat. touwtje springen en noem maar op. Tegenwoordig zitten de kids van groot tot klein meer aan de computer of telefoon. Dat is gewoon jammer.

dorpsbewoner
31-3-2012 7:47:23

@Hertogjan, Ik geef niemand de schuld in zulke gevallen. men kan hulp bieden wat je wilt maar vaak helpt het helaas niet. Ik kende de jongedame niet en ik oordeel dus ook niet over ouders... over welke ouders dan ook. In elk geval niet in dit geval als er een overlijden bij komt kijken. je moet maar eens leren goed lezen. Er werd namelijk ook over het internet gesproken en daar duid ik dus op. Het rotte is als iemand depressief is en zelfmoord wilt plegen dan gebeurt het helaas toch wel. Het is gewoon jammer dat er aandacht aan geschonken word als het te laat is. De ouders van dit meisje zullen ook alle hulp nodig hebben om dit te verwerken. het gaat mij er om dat er maar naar scholen e.d. verwezen worden en LEES GOED Hertogjan

Liek
30-3-2012 23:01:39

ook ik heb de laatste tweet van haar gelezen en ik kan er met mn pet niet bij dat niemand eerder gereageerd heeft!!! de eenzaamheid straalde er vanaf

Hertogjan
30-3-2012 16:49:54

@dorpsbewoner, ben je wel goed bij je hoofd joh? Zit je hier een beetje de ouders de schuld te geven!

dorpsbewoner
30-3-2012 9:20:35

Jullie zitten nou wel lekker allemaal op die media en de school af te geven maar de allerlaatste verantwoordelijke blijven toch altijd de ouders. De school is maar een bijsturing. Maar ja als beide ouders werken word het al gauw op school geschoven. papa en mama hebben er dan geen omkijken naar. Ik heb ook 2 kinderen, gelukkig al wat ouder maar toen was de media er ook al. Hou je kind bezig met leuke dingen, check wat ze doen op het internet, laat ze dingen verwijderen als iets je niet bevalt. maar ja ouders hebben geen tijd, druk druk druk dus hoppaaaaa schuif de verantwoording maar af naar andere. Dit is gewoon vreselijk wat er gebeurt is. Hier gaat het erom dat kinderen eigenlijk moeten leren om te praten met hun ouders (en ja als die GEEN tijd hebben) met school. Ik weet niet of livia dat gedaan heeft, ik oordeel daar niet over. Maar hier kunnen kinderen die het zelfde hebben lering uit halen hoe vervelend het ook is. DUS KINDEREN VAN DIE LEEFTIJD, zoek een luisterend oor waar dan ook en praat, praat en blijf praten. Heel veel sterkte voor de familie en ik hoop dat ze deze moeilijke periode ooit nog eens te boven komen.

Joep Meloen
30-3-2012 0:45:36

@Joop Nou, poeh poeh, wat is mijn taalgebruik verschrikkelijk. Nee, kinderen dood wensen zoals jij doet, dat is inderdaad veel normaler. De reden dat ik mijn broer aanhaal is niet omdat ik medelijden vraag, maar omdat ik (mede dat geval) ervaringsdeskundige ben. Vooral het stukje: "En als het moment dan daar is dat het vestand op enig moment weer terug dreigt te komen en het geweten gaat knagen, dan hoop ik dat de wetenschap dat zij hiervoor verantwoordelijk waren een dusdanig grote belasting gaat worden voor hun dagelijks functioneren, dat de pijn en angst zo groot en ondragelijk worden dat juist zij verantwoordelijk waren voor de dood van een totaal onschuldig wezen dat ook zij uiteindelijk geen andere uitweg meer weten dan te kiezen voor de trein of het touw. Dat hoop ik. " laat zien dat je niet goed bij je hoofd bent. Zoek hulp! (meen ik ook!)

Wijsneus
29-3-2012 22:08:40

Ben er stil van ... ... Sterkte voor familie en vrienden

Kiekerjan
29-3-2012 19:45:36

Ook ik ben een ouder van een kind wat op SCP zit. Allereerst wil ik alle berichten tegenspreken dat zij op een bangalijst zou staan. Totale onzin wat helaas klakkeloos door de media is opgepikt. Deze kinderen gaan inderdaad door een moeilijke tijd: nieuwe school, nieuwe omgeving, nieuwe vrienden, enzovoort. Maar dat is niet iets van deze tijd! Er zullen altijd kinderen zijn met een depressie. Het jammere is dan dat men hier altijd een verklaring voor wil hebben. En in dit geval dan maar een recent onderwerp wat lekker ligt in de media. Ik vind het echt schan-da-lig!!!

Joop
29-3-2012 19:05:32

@Joep Meloen Jouw taalgebruik impliceert dat jij waarschijnlijk via hetzelfde orgaan spreekt als waarvan jij vermoed dat mijn hersens zouden zitten. Althans, daar ruikt het naar. Overigens, heel erg voor je broer (dat meen ik)

Roland
29-3-2012 18:52:52

Hallo, Ik geloof dat een hoop mensen "zelfmoord" ondeschatten om vervolgens naar alles en iedereen te wijzen. Zelfmoord komt vaak door een depressie dus niet een weekje je eigen naar voelen. Een echte depressie die je zo wanhopig maakt is een zeer ernstige en vaak bij jongeren onderschatten ziekten, en vaak is er nooit begrip voor en daarom gaan mensen een reden of schuldigen zoeken. Het is erg moeilijk een depressie bij jongeren te ondekken omdat ze als in de pubertijd zijn eigenwijs zijn en vaak zelf niet weten waar ze last van hebben, ik weet uiteraard niet de reden van dit meisje en wil het niet weten mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden de imo de enigste die recht hebben op die vraag. Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Zjanette
29-3-2012 17:35:52

Behalve pubers die roepen wat ze denken en schrijven wat ze willen, zie je dat ook bij anonieme reageerders op sites zoals deze. Misschien leren ze het daar wel van.

Waarom?
29-3-2012 17:11:43

Het is wel heel makkelijk om het stanislascolllege daarvan de schuld te geven. Ik heb zelf op het stanislascollege gezeten en het is zeker niet het geval dat de school voor zulk soort issues haar hoofd wegdraait. Daarbij komt dat de school nooit achter elk probleem kan komen want het zijn pubers, daar gebeurd elke dag wel iets mee.

Schermnaam
29-3-2012 16:46:07

Een beetje GENERALISATIE dat iedere puber maar roept wat hij/zij denkt?

Flapje
29-3-2012 16:40:08

Dankzij deze treurige gebeurtenis ben ik ook eens op twitter gaan kijken. Met de voetjes van de vloer, anders kon het lage niveau er niet langs. Iedere puber roept maar wat hij denkt, met alle gevolgen van dien. Ouders bemoeien zich niet met het leven van hun puber op internet. Terwijl het leven zich daar steeds meer naartoe verplaatst.

Jan.
29-3-2012 16:20:56

De nieuwe media hebben ons niet veel zaken geleverd waar we echt om verlegen zaten. Wel veel verwerpelijke zaken die we niet kunnen wegfilteren. Dit medium is ook zeer laag van drempel, maar is openbaar zodat er een soort zelfreinigend vermogen optreed. Door dit ernstige voorval binnen onze gemeente is het Afsluiten dit medium gedurende bepaalde tijd een mooie gedachte naar het jonge slachtoffer.

pijnackeraar
29-3-2012 16:06:28

Het is dieptriest en sterkte aan alle dierbaren. Ik vind het moeilijk om er wat van te zeggen maar doe het toch. Opbouwend en zeker niet kwetsend bedoeld. Als ouder van leeftijdgenootjes van Livia! Als ik op Twitter zie hoe er met elkaar getweet wordt, de taal, de wijze waarop en hoeveel(!) dan ben ik er van overtuigd dat ouders, buren en school heel veel missen van de communicatie tussen jongeren onderling. Ga dat maar eens in de gaten houden. Wij proberen het met openheid en afspraken. Maar 100% in de gaten houden is onmogelijk. Een vervelend tijdsverschijnsel met de nieuwe media. De tijd dat je een ruzie of pesterijen op straat kon herkennen is voorbij. Nogmaals sterkte!!

oma
29-3-2012 15:51:29

Vreselijk wat er allemaal gebeurt met meijes en jongens die in deze leeftijd zitten. Gaan naar de hogere school, midden in de pubertijd en weten niet wat ze met zichzelf aanmoeten. Je moet als ouder en leerkrachten, alles goed in de gaten houden. Hoe is jou kind,wat gaat er in hun om???? Worden ze gepest op school, wat voeren ze uit op hun pc, op wat vor site,s komen jou kinderen??? Hoeveel vrijheid kunnen ze aan, wat voeren ze uit buiten, nu het langer licht blijft??? Ben zo blij dat ik al oma bent en ik dit allemaal niet mee heb hoeven maken met mijn kinderen, al heb ik wel een kleindochter in die leeftijd, en ik denk dat ze nu nog meer door haar ouders(en door mij) in de gaten wordt gehouden. Wens de ouders en familie heel vel sterkte toe.

Liek
29-3-2012 15:45:32

als je goed leest zie dat ik zeg dat je niemand de schuld kan geven maar het stanislas is net ee moeder "dat doet mijn kind niet"ze stoppen hetliever in de doofpot!!

Tee
29-3-2012 15:08:24

Is wel erg makkelijk om naar het stanislas te wijzen. Het lijkt er op of kinderen elkaar alleen maar ellende gunnen? Wij deden ook wel eens wat op de middelbare school. Een klein beetje klieren of een beetje pesten, maar die bangalijsten zijn gewoon pure vernedering en kwelling. Vraag me af of ouders weten wat hun kinderen allemaal op social media schrijven. Ik hoop dat de kleine jongetjes die haar via Twitter kleineerden er nog lang wakker van mogen liggen.

Liek
29-3-2012 14:21:11

je kan hier niemand de schuld van geven misschien wist niemand wat er in haar omging, maar dat het stanislas zich er makkelijk vanaf maakt is zeker, dan doen ze nl al jaren

Amber
29-3-2012 14:04:11

Iedereen moet kappen over die bangalijst, die is er niet en nooit geweest op het stanislascollege moge dat duidelijk zijn. Het meisje was al sinds vorig jaar ernstig depressief. Omdat toevallig diezelfde ochtend "de bangalijst" in de media werd gebracht heeft een iemand die link met haar op twitter gezet en zo is het verhaal de wereld rond gegaan. Het betekend niet gelijk dat als iemand zichzelf van het leven beroofd diezelfde dag dat door zo'n achterlijke lijst komt. Verschrikkelijk, sterkte aan alle familieleden en vrienden.

Bassie
29-3-2012 14:03:08

Kan de reactie van "Joop" worden verwijderd?!?! Heel veel sterkte voor familie en vrienden.

Joep Meloen
29-3-2012 13:30:04

Hoi Joop, je bent niet goed bij je hoofd. 1. Een zelfmoord hoeft niet persee de schuld van iemand anders te zijn. Mijn broer deed dat bijvoorbeeld omdat hij schizofreen was. 2. kinderen van 12 en 13 kun je niet kwalijk nemen dat hun hersenen in hun testikels of borsten zitten, dat heet puberteit. 3. Wensen dat die kinderen ook een eind aan hun leven moeten maken laat zien dat jij je hersenen waarschijnlijk in je reet hebt zitten.

wemvel
29-3-2012 12:14:48

Alle woorden die gebruikt worden zijn teveel, ik wil alleen de ouders van dit meisje mijn medeleven betuigen.

Joop
29-3-2012 12:08:17

Het is de vraag of degenen die verantwoordelijk zijn voor het aanzetten tot deze wanhoopsdaad van dit onschuldige kind zichzelf nog iedere dag recht in de spiegel kunnen aankijken. En daar bedoel ik dus niet alleen die 1 hersencelligen mee die hun vestand op die leeftijd in hun testikels en borsten hebben zitten, maar ook de de schoolleiding van dit zogenoemde "Gristelijk" onderwijs. Ik denk het niet! En als het moment dan daar is dat het vestand op enig moment weer terug dreigt te komen en het geweten gaat knagen, dan hoop ik dat de wetenschap dat zij hiervoor verantwoordelijk waren een dusdanig grote belasting gaat worden voor hun dagelijks functioneren, dat de pijn en angst zo groot en ondragelijk worden dat juist zij verantwoordelijk waren voor de dood van een totaal onschuldig wezen dat ook zij uiteindelijk geen andere uitweg meer weten dan te kiezen voor de trein of het touw. Dat hoop ik. Sterkte voor de familie

nootdorper
29-3-2012 11:58:48

Wat verschrikkelijk dit zo jong. R.I.P. sprakeloos door verdriet.

Harry Haria
29-3-2012 11:57:02

R.I.P en de ouders en familie alle kracht toegewenst

Harry Haria
29-3-2012 11:56:06

Hoor voor het eerst over een bangalijst... of het nu waar is of niet... ik denk een taak van ouders, scholen en lokale bestuur om hier een duidelijke einde aan te maken. Moet je als ouders nu ook nog eens met zulke fenomenen rekening houden om je kinderen te beschermen...

melric 2000
29-3-2012 11:51:27

pffffffffff 13 jaar en dan al zo in de war. Als het gerucht waar is van die bangalijst moeten ze de gene straffen die de lijst op het net heeft gezet, dit geldt natuurlijk voor alle lijsten waar men iemand kan beschuldigen in het openbaar. Rust zacht meisje.

Frans Duijts
29-3-2012 11:35:26

Rust Zacht

hippie
29-3-2012 11:27:45

meisje wat ging er door je heen r.i.p envoor de ouders en broertje gecondeleert met dit verlies sterkte ben zelf ouder en leef met jullie mee

Alex van Buuren
29-3-2012 10:47:03

Er gebeuren rare dingen op die school! R.I.P. Livia

Zjanette
29-3-2012 10:21:40

Vreselijk. Wat ook erg is, is het feit dat de "geruchten" op Social Media inmiddels als waarheid worden rondgestrooid. Erg jammer.

zaza040
29-3-2012 10:14:55

lieve kleine livia r.i.p waarom

Supermen