D66 steunt voorkeursvariant van de Rotterdamsebaan

Actueel 51 keer gelezen

VOORBURG - De fractie is van mening dat het college van B&W in de onderhandelingen met Den Haag het maximaal haalbare resultaat binnen heeft gesleept. Door verlenging van de tunnel blijft de Vlietzone groener en kan golfbaan Leeuwenbergh blijven liggen op de huidige locatie.

De nu voorgestelde variant is een grote verbetering ten opzichte van originele plan waarbij de Rotterdamsebaan de Vlietzone op maaiveldniveau zou doorsnijden. Gezien de inpassing van de aansluiting op de Laan van Hoornwijk is de maximale tunnellengte met de huidige voorkeursvariant bereikt. Door de deze voorkeursvariant is in de ogen van D66 de overlast als gevolg van geluid en fijnstof tot een minimum beperkt, ook gezien de heersende windrichting in deze streek en de uiteindelijke afstand (van meer dan 300 meter) tot de eerste huizen.

Feit is en blijft dat we in een zeer dicht bewoond gebied wonen” aldus Kasper Hanselman: “Daar profiteren we van maar we ontkomen ook niet aan maatregelen die pijn doen. We willen allemaal goed openbaar vervoer en goede bereikbaarheid met auto en fiets. Daar hoort een goede infrastructuur bij.” “Alle varianten zijn uit ten treure onderzocht en deze levert de maximale balans tussen wonen, werken en milieu”.

In tegenstelling tot eerdere verwachtingen en tot teleurstelling van D66 blijken de effecten van de Rotterdamsebaan op de verkeersstromen van Voorburg West volgens studies verwaarloosbaar te zijn. Dit betekent voor D66 dat er extra maatregelen nodig zijn om het verkeer in Voorburg West alsnog in goede banen te leiden. Hier is ook al in 2007 middels diverse moties aandacht voor gevraagd. D66 vraagt het college dan ook om de verkeerssituatie in Voorburg West nader te bestuderen en met gepaste maatregelen te komen om ook daar de verkeersdruk te verlichten.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant