Primeur Mi-Scoot met hybride scooter

Algemeen 125 keer gelezen

Leidschenveen - Als eerste in Nederland had Mi-Scoot vorige week een hybride scooter in de zaak aan de Oude Middenweg 241D in Den Haag staan. De scooter kan op benzine rijden, deels op brandstof en deels elektrisch en geheel elektrisch.

De bij Michel de Winter, eigenaar van Mi-Scoot, verkrijgbare scooter is van het merk AGM. “De motor is vergelijkbaar met die van het – wat bekendere - merk Kymco”, zegt Michel. “Voor deze tijd, waarin veel aandacht is voor duurzaamheid en het milieu is dit natuurlijk helemaal hot”, vervolgt hij. “Normaal rijdt een scooter zo ongeveer 1 op 35, maar als de hybride scooter op ‘mix’ staat, rijdt hij minimaal 1 op 60 en in het gunstigste geval zelfs 1 op 100."

"Het starten en optrekken, wat de meeste energie kost, gaat helemaal elektrisch en als de scooter 10 km/u rijdt, schakelt die over op brandstof. Uiteraard kun je ook helemaal elektrisch rijden. Dan kun je ongeveer 80 km rijden voordat die weer, minimaal drie uur, opgeladen moet worden. Maar als je op mix rijdt, kun je oneindig blijven rijden, want dan wordt de accu constant opgeladen. En uiteraard kun je ook gewoon op brandstof rijden, maar dan heb je gewoon een gemiddeld verbruik. Het is overigens wel een viertakt, waardoor het verbruik minder is en de uitlaatgassen schoner.”

Mi-Scoot vooruitstrevend

De hybride scooter (50 cc) is alleen verkrijgbaar in brommeruitvoering en dus moet je een helm op. Verder heeft de scooter iets grotere wielen (14 inch) dan de gewone scooter. De tankinhoud bedraagt 5 liter. Je kunt op de mixstand dus minimaal 300 km rijden, maar in de meeste gevallen nog veel verder.

De scooter van AGM is het allereerste hybride model dat in Nederland verkrijgbaar is en kost nog geen 2.200 euro. Michel is blij dat hij voorop loopt met de verkoop van de hybride scooter. “We willen vooruitstrevend zijn. Het is toch de toekomst. Ik had al de gewone en elektrische scooters en nu dus ook een hybride model.”

Zie ook www.mi-scoot.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant